سوشیانت

دستیار روانپزشکی،روشهای موفقیت

سوشیانت

دستیار روانپزشکی،روشهای موفقیت

عیسی<====> یهودا

لئوناردو داوینچی موقع کشیدن تابلو "شام آخر" دچار مشکل بزرگی شد: می بایست "نیکی" را به شکل عیسی" و "بدی" را به شکل "یهودا" یکی از یاران عیسی که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند، تصویر می کرد. کار را نیمه تمام رها کرد تا مدل‌های آرمانی‌اش را پیدا کند. 
روزی در یک مراسم همسرایی, تصویر کامل مسیح را در چهره یکی از جوانان همسرا یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرح‌هایی برداشت. سه سال گذشت. تابلو شام آخر تقریباً تمام شده بود ؛ اما داوینچی هنوز برای یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود. 
کاردینال مسئول کلیسا کم کم به او فشار می آورد که نقاشی دیواری را زودتر تمام کند. نقاش پس از روزها جست و جو , جوان شکسته و ژنده پوش مستی را در جوی آبی یافت. به زحمت از دستیارانش خواست او را تا کلیسا بیاورند , چون دیگر فرصتی بری طرح برداشتن از او نداشت. گدا را که درست نمی فهمید چه خبر است به کلیسا آوردند، دستیاران سرپا نگه‌اش داشتند و در همان وضع داوینچی از خطوط بی تقوایی، گناه و خودپرستی که به خوبی بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه برداری کرد. 
وقتی کارش تمام شد گدا، که دیگر مستی کمی از سرش پریده بود، چشمهایش را باز کرد و نقاشی پیش رویش را دید، و با آمیزه ای از شگفتی و اندوه گفت: "من این تابلو را قبلاً دیده ام!" داوینچی شگفت زده پرسید: کی؟! گدا گفت: سه سال قبل، پیش از آنکه همه چیزم را از دست بدهم. موقعی که در یک گروه همسرایی آواز می خواندم , زندگی پر از رویایی داشتم، هنرمندی از من دعوت کرد تا مدل نقاشی چهره عیسی بشوم! 
"می توان گفت: نیکی و بدی یک چهره دارند ؛ همه چیز به این بسته است که هر کدام کی سر راه انسان قرار بگیرند."

پائولو کوئیلو


نظرات 4 + ارسال نظر
dr.nash جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:01 ق.ظ http://drnash1.persianblog.ir

عالی بود...دمت گرم دکتر!

[ بدون نام ] جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:35 ب.ظ

عسگری به مهر خبر داد:
آخرین وضعیت مجروحین سقوط اتوبوس ایرانیها در فیلیپین/ انتقال اجساد به ایران
کارشناس فرهنگی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در مانیل گفت: اجساد کشته شدگان ایرانی سانحه سقوط اتوبوس از طریق خطوط هوایی شهر سیبو و با انجام تشریفات از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل به ایران منتقل می شود.
رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خوشبختانه روند درمان مجروحان ادامه دارد و هیچ یک از مجروحان جان خود را از دست نداده اند. آخرین آمار حاکی از کشته شدن 21 نفر ایرانی و دو فیلیپینی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 30 نفر مجروح در سیبو بستری هستند که در میان آنها پدر و مادر برخی از دانشجویان، فرزندان برخی از دانشجویان، پزشکانی که برای دریافت تخصص در اینجا تحصیل می کرده اند و دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی حضور دارند.

عسگری گفت: سفر این دانشجویان یک اردوی فرهنگی آموزشی بوده است که گروهی از دانشجویان قدیمی برای آشنایی دانشجویان جدید و خانواده های آنها با محیط دانشگاه فراهم کرده بودند.

وی اضافه کرد: محمدرضا بهجویان که متاسفانه جان خود را در این سانحه از دست داده است انجمن اسلامی و گروهی با عنوان محبان امیرالمومنین را ایجاد کرده بود و با کارهای فرهنگی فضای خوبی را برای فعالیت دانشجویان فراهم کرده بود. این افراد فارغ التحصیلان فعالی بودند که در زمینه های فرهنگی کار می کردند و این اردو را نیز به اطلاع رایزنی فرهنگی رسانده بودند و ما نیز از این موضوع استقبال کرده بودیم.

کارشناس فرهنگی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در مانیل درباره بیمه بودن یا نبودن دانشجویانی که در این سانحه جان خود را از داده اند به مهر گفت: امور حقوقی این دانشجویان مربوط به بخشهای دیگری است که باید در این زمینه پیگیری شود اما تا آنجا که ما اطلاع داریم دانشجویان ایرانی بیمه نیستند.

وی از عدم پوشش خبری مناسب سایر رسانه ها در ایران نسبت به این حادثه انتقاد کرد و گفت: دانشجویان ایرانی خارج کشور سرمایه مملکت محسوب می شوند و بی اعتنایی به حادثه ای که در تاریخ آموزش عالی فیلیپین بی سابقه بوده است جای تاسف است.


به گزارش مهر، سرنگونی یک اتوبوس توریستی حامل دانشجویان و اساتید پزشکی در جاده ای کوهستانی در مرکز فیلیپین 48 کشته و مجروح برجای گذاشت. این اتفاق در بعدازظهر روز یکشنبه 23 خرداد مقارن با 13 ژوئن رخ داده است.

یک مقام پلیس محلی در ایالت سبو با اعلام این مطلب گفت که اتوبوس مذکور بدلیل نقص فنی در سیستم ترمز به عمق 30 متری یک دره سقوط کرده است. قربانیان ایرانی این سانحه دانشجویان پزشکی در دانشگاه سبو بوده اند. این منطقه اقتصادی و توریستی در 560 کیلومتری جنوب شرق مانیل واقع شده است.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۲:۳۵ , ۱۳۸۹

امیر شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://rahayeraha88.blogfa.com/

سلام. حقیقتاْ همینطوره. همواره نیک کردار و نیک گفتار باشی

دکتر پژم شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:27 ق.ظ

ایول ایول داش سوشیا ایول

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد